دکوراسیون داخلی و انواع ان

دکوراسیون داخلی از جمله دکوراسیون هایی بوده که امروزه بسیاری از افراد در زندگی شهر نشینی خود به ان توجه نموده و سعی می کنند یکی از بهترین انواع دکوراسیون ها را برای منزل خود برگزینند. دکوراسیون داخلی رابطه ی نزدیکی با زیبایی دارد و برای داشتن یک دکوراسیون داخلی مناسب باید اصول مختلفی را رعایت نمود. این اصول شامل رنگ، چیدمان و … می باشند. تعداد و انواع بسیار زیادی از دکوراسیون های داخلی وجود دارند که در زیر به تعدادی از آن ها اشاره شده است.

انواع دکوراسیون داخلی منزل

دکوراسیون داخلی به سبک مدرن

این نوع سبک در قرن بیستم به وجو آمد و امروزه نیز دارای طرفداران بسیار زیادی می باشد. در این نوع سبک معماری  دکوراسیون داخلی از رنگ ها و اشکال ساده استفاده می شود. رنگ های مورد استفاده در این نوع سبک دکوراسیون داخلی رنگ های سفید، طوسی و از این دسته رنگ ها بوده و تمامی وسایل خانه از قبیل مبلمان و لوستر و … دارای حداقل تجملات می باشند. این نوع از دکوراسیون دارای طرفداران خاص خود بوده و در بسیاری از منازل شما این سبک را می توانید ببینید.

دکوراسیون داخلی به سبک کلاسیک

در این نوع سبک از رنگ های ملایم استفاده می شود. در دکوراسیون داخلی به سبک کلاسیک اکثر اجسام از قبیل مبلمان و دیگر اجزا دارای نقش و طرح های ریز و ظریف بوده و به همین دلیل این گونه طرح ها و سبک ها برای منزل های بزرگ تر مناسب می باشند.

دکوراسیون داخلی به سبک مدیترانه ای

این سبک از دکوراسیون داخلی نیز یکی از سبک های مهم معماری بوده و برای این نوع سبک از رنگ های شاد استفاده می شود و طراحی ان به گونه ای می باشد که نور زیادی وارد شده و هوا جریان دارد. زیرا این سبک و مدل تداعی کننده ی آب و هوا و نور فضاهایی مانند ساحل می باشند. این سبک ها دارای طرفداران زیادی در مناطق ساحلی بوده و به راحتی این نوع سبک و دکوراسیون در این مناطق به چشم می خورد.

دکوراسیون داخلی به سبک ساحلی

در این نوع دکوراسیون داخلی از رنگ های خنثی و سرد و یا خنک بیشتر استفاده می شود. این دکوراسیون برای فصل های گرم بسیار مناسب بوده و به دلیل ترکیب رنگ هایی که دارد برای این فصول مناسب می باشند. تمامی اجسام و فضای این گونه سبک ها یاد اور ساحل و دریا برای شما خواند بود و معمولا برای تزئین این گونه سبک ها از اجسامی مانند صدف، حصیر و … استفاده می نمایند.

دکوراسیون ساحلی

دکوراسیون داخلی به سبک معاصر

در این نوع دکوراسیون های داخلی که به زمان حال بستگی دارد معمولا تمامی چیدمان ها از مد روز پیروی می کنند و ممکن است اجزای تشکیل دهنده ی این نوع سبک معماری ترکیبی از چندین نوع  سبک باشند.

دکوراسیون داخلی به سبک روستیک

در این نوع سبک معماری از اجسام و اشکال طبیعی و ارگانیک در دکوراسیون منزل استفاده می شود. معمولا برای این نوع سبک از چوب، حصیر، سنگ و … استفاده می شود. این گونه سبک ها تداعی کننده ی زندگی روستایی بوده و دارای زیبایی و جذابیت منحصر به خود نیز می باشد.

دکوراسیون داخلی به سبک صنعتی

در این نوع دکوراسیون داخلی نیز از اجسامی که تداعی کننده ی صنعت هستند استفاده می شود. در این نوع سبک از اجسامی آهنی و … برای دکوراسیون استفاده می شود و این سبک به سبک هایتک نزدیک می باشد و بسیاری از معماران این دو نوع سبک را یکی می دانند. این نوع سبک از قرون 17 و 18 میلادی اروپا الهام گرفته شده است و از اجسامی مانند آجر و چوب و اهن برای طراحی این نوع سبک استفاده ی زیادی می شود.

دکوراسیون داخلی سبک تلفیقی

این نوع سبک دکوراسیون داخلی همان طور که از نامش پیداست تلفیقی از دیگر سبک ها کنار هم بوده و به صورت منطقی انتخاب گشته اند. رنگ ها و اجسام مورد استفاده نباید خیلی به دور از هم و بی ربط باشند و در این نوع سبک معمولا تکرار به چشم می خورد. هر گوشه از منزل می تواند به سبک خاص خود باشد ولی در کل همه در کنار هم سبکی به نام تلفیقی را به وجود آورده اند.

دکوراسیون داخلی به سبک انتقالی

این نوع سبک دکوراسیون داخلی از المان ها و اجسام مختلفی که نشان دهنده ی سبک های سنتی تا مدرت هستند را می توانید ببینید. در این نوع سبک دکوراسیون داخلی یک تعادل بین دو سبک مدرن و سنتی وجود دارد.

decoration home

دکوراسیون داخلی به سبک مینیمال

در این نوع دکوراسیون داخلی که دارای طرفداران بسیار زیادی نیز بوده حداقل وسایل و امکانات وجود دارد. در این نوع دکوراسیون از وسایل و اجسام زرق و برق دار استفاده نمی شود و برای انتخاب اجسام این نوع سبک به سراغ وسایلی با حداقل تجملات باید رفت. رنگ پر طرفدار و پر کاربرد برای این نوع دکوراسیون رنگ سفید بوده که به راحتی می توان مبلمان و دیگر وسایل را انتخاب نمود.

سبک مینیمال

کلمه ی مینیمال به معنی سادگی بوده و تمامی دکوراسیون این نوع سبک ساده و بدون هیچ گونه تجملات می باشند. در این نوع سبک دکوراسیون داخلی تضاد رنگ کاربرد زیادی داشته و رنگ های متضاد مانند سفید و سیاه کنار هم می آیند.

دکوراسیون داخلی به سبک اسکاندیناوی

این نوع سبک دکوراسیون داخلی تداعی کننده ی سبک زندگی مردم در شمال اروپا می باشد. مبلمان این نوع سبک ساده بوده و یکی از ویژگی های مهم این نوع سبک استفاده از رنگ سفید و عنصر هایی مانند چوب، پلاستیک، استیل و نور پردازی های طبیعی آن می باشد. در این نوع سبک از لوازم جانبی و حواشی کمی استفاده می شود.

سبک اسکاندیناوی

دکوراسیون داخلی سبک سنتی خاورمیانه

این نوع سبک نیز یکی از سبک های منحصر به فرد دکوراسیون داخلی می بشد و در این نوع سبک از فرش و گلیم های زیبای ایرانی استفاده ی زیادی می شود. در این نوع از سبک از رنگ های گرم مانند قرمز، نارنجی، زرد و … استفاده می شود و نقض های اسلامی و همچنین سنتی را می توان در این نوع سبک به راحتی مشاهده نمود.

 

نقاشی ساختمان رنگارنگ

جهت دریافت مشاوره رایگان و سفارش نقاشی ساختمان با ما تماس بگیرید:

نقاشی ساختمان رنگارنگ

تماس با نقاشی ساختمان رنگارنگ