مزایا و معایب نقاشی رنگ روغن

دانستن مزایا و معایب نقاشی ساختمان رنگ روغن، پیش از شروع فرآیند رنگ‌آمیزی ساختمان می‌تواند کمک چشمگیری به شما بکند، چراکه امروزه با‌ ورود رنگ‌های اکریلیک به صنعت نقاشی ساختمان، دیگر کم‌تر از رنگ روغن استفاده می‌شود و گزینه استفاده از رنگ روغن پیش از این که مطرح شود، خود به خود توسط نقاشان حذف می‌شود. دلیل این امر، صرفا به روز بودن رنگ اکریلیک نیست و می‌توان ادعا کرد که راحت‌تر بودن کار با رنگ آکریلیک، یکی دیگر از دلایلی است که عمده نقاشان را به استفاده از رنگ اکریلیک ترغیب می‌کند.

نقاشی ساختمان با رنگ روغنی

در این مقاله می‌خواهیم با بیان مزایا و معایب نقاشی ساختمان رنگ روغن، به نوعی کمکتان کنیم تا در هنگام مواجهه با گزینه‌های نقاش مورد نظرتان، فریب نخورید و خودتان با تکیه بر دانشی که پیرامون مزایا و معایب نقاشی رنگ روغن کسب کرده‌اید، گزینه نهایی را برای رنگ آمیزی ساختمان خود انتخاب کنید. پیش از این که درباره جزئیات صحبت کنیم، می‌خواهم با بیان خلاصه‌ای از ویژگی‌ها، شما را از کلیات آنچه که قرار است در این مقاله با آن روبه‌رو شوید آشنا کنم.

خصوصیات، مزایا و معایب نقاشی رنگ روغن عبارتند از عایق بودن، دوام بالا، سهولت شست و شو، طولانی بودن فرآیند نقاشی، بوی شدید رنگ، انحلال در نفت و تینر، دارا بودن انواع مخالف و مناسب بودن برای رنگ آمیزی در و پنجره‌ها.

عایق بودن

در میان مزایا و معایب نقاشی رنگ روغن عایق بودن خصوصیتی نیست که بتوان به راحتی از آن عبور کرد. شاید در همه مقاله‌هایی که درباره ویژگی‌ها، مزایا و معایب نقاشی رنگ روغن نوشته شده‌اند با کلمه عایق بودن برخورد کرده باشید اما به راستی عایق بودن به چه معنا است. عایق بودن، یعنی توانایی پوشش دادن یک سطح و محافظت از آن، رنگ روغن می‌تواند از نفوذ رطوبت و آسیب رسیدن به سطوح زیرین خود جلوگیری کند. همین ویژگی عایق بودن است که از رنگ روغن، گزینه‌ای مناسب برای رنگ آمیزیی درها و پنجره‌ها می‌سازد.

با توجه به این که نمی‌توان از رنگ‌های پلاستیک برای رنگ آمیزی درها و پنجره‌های فلزی استفاده کرد و توانایی عایق سازی رنگ روغن نسبت به رنگ اکریلیک بیشتر است، می‌توان اینطور گفت که وقتی حرف از رنگ آمیزی درها و پنجره‌های فلزی و حفاظت از آن‌ها در برابر زنگ زدگی می‌شود، رنگ روغن تقریبا بی رقیب و یکه تاز است.

دوام بالا

از دیگر خصوصیات قابل توجه رنگ روغن، این است که این نوع رنگ در مواجهه با آسیب‌های خارجی از جمله حرارت کم‌ترین آسیب ممکن را می‌بیند. اگر در هنگام رنگ آمیزی رنگ روغن، زیرسازی به خوبی انجام نگیرد، احتمال ترک خوردن دیوارها پایین است. با این حال دوام بالای رنگ روغن در برابر دوده یا دیر ترک خوردن آن نمی‌تواند به آن برتری کامل ببخشد، چراکه یکی از رقبای رنگ روغن، یعنی رنگ پلاستیک، اگرچه دوام نسبتا پایینی دارد اما میزان ترک خوردگی آن از رنگ روغن کمتر است.

قابلیت شست و شوی راحت

شاید این خصوصیت رنگ روغن، در بین تمام مزایا و معایب نقاشی رنگ روغن، اهمیت بیشتری برای خانواده‌هایی که فرزند کوچک دارند داشته باشد. قطعا برایتان پیش آمده که کودکتان یک مداد رنگی دست بگیرد و دیوارها را نقاشی کند یا تلاش کند تا به شخصیت‌های کشیده شده روی دیوار غذا بدهد. همه این اتفاقات باعث بروز کثیفی در دیوارها می‌شود، علاوه بر این‌ها دیوارها در مکان‌های پرتردد خود به خود رنگ تیرگی و کثیفی می‌گیرند. در تمامی موارد بالا، استفاده از رنگ روغن، می‌تواند کاربردی باشد. اگر فکر می‌کنید.

با خواندن نصف و نیمه این مقاله درباره مزایا و معایب نقاشی رنگ روغن، می‌توانید تصمیمتان را بگیرید و یک راست سراغ نقاشی رنگ روغن بروید به شما توصیه می‌کنم که خواندن این مقاله را تا انتها ادامه دهید و احساسی تصمیم نگیرید. در واقع برای تصمیم گیری، باید ابتدا نیاز خودتان را شناسایی کنید و سپس درباره ویژگی‌ها و خصوصیات انواع رنگ‌ها اطلاعات کسب کنید.

 

نقاشی ساختمان رنگارنگ

جهت دریافت مشاوره رایگان و سفارش نقاشی ساختمان با ما تماس بگیرید:

نقاشی ساختمان رنگارنگ

تماس با نقاشی ساختمان رنگارنگ