رنگ آمیزی نمای ساختمان در شرکت رنگارنگ

نماهای ساختمان معمولا با گذشت زمان بر اثر آلودگی های هوا، باران های اسیدی و تابش نور خورشید طراوت و زیبایی اولیه خود را از دست می دهند، حال اگر این آلودگی کم باشد میتوان با استفاده از شستشوی نما آن را تمیز کرد اما اگر حجم ان زیاد و غیر قابل نظافت باشد باید مجدد نما را رنگ آمیزی کنید. روش های متعددی برای نقاشی نمای ساختمان وجود دارد که یکی از به صرفه ترین روش های نقاشی نمای ساختمان از طریق طناب است که هزینه تمام شده آن به نسبت روش های دیگر بسیار مناسب تر است.

نقاشی ساختمان رنگارنگ از شرکت های معتبر نقاشی ساختمان در تهران است که به صورت حرفه ای در زمینه نقاشی نمای ساختمان فعال است. با ما همراه باشید.

رنگ آمیزی نمای ساختمان

رنگ آمیزی نمای ساختمان

ویژگی های رنگ نمای ساختمان

  • یک رنگ مناسب برای نمای ساختمان رنگی است که در برابر شرایط جوی مقاوم باشد. گاه باران های شدید و اسیدی باعث خراب شدن رنگ می شود. معمولا رنگ های باکیفیت برای نما در برابر تگرگ و بارش های دائمی مقاوم است و دچار هیچ گونه رنگ پریدگی و خرابی نمی شود.
  • رنگ نما باید در برابر گرما و سرمای بیرون مقاوم باشد. رنگی که برای نمای ساختمان استفاده می شود باید چندین سال را بگذراند و به همین دلیل اگر کیفیت پایینی داشته باشد در تابستان و زمستان اول خیلی سریع خراب می شود.
  • رنگ نما به دلیل اینکه بیرون از ساختمان در معرض گرد و غبار و الاینده های محیط قرار می گیرد بهتر است قابل شستشو باشد تا بتوان بعد از گذشت چند ماه آن را شست تا آلودگی های نما ماندگار نشود. یکی از دیگر از مزیت های رنگ های قابل شستشو برای نما، مقاوم بودن آنها در برابر باران است.
  • غیر اشتعال بودن ویژگی دیگری است که در زمان انتخاب رنگ نمای ساختمان به آن توجه نمایید. معمولا رنگ های حلال با آب خاصیت غیر اشتعال بودن را دارد و رنگ هایی که از تینر و مواد نفتی به عنوان پایه حلال استفاده می شود اشتعال پذیر هستند.
  • رنگ های نما باید دارای کیفیت بالا و منسجم باشد و با گذر زمان از هم گسسته نشود. به عبارت دیگر رنگ نما باید خاصیت الاستیک و یا کشسانی داشته باشد. این رنگ ها ضخامت استاندارد خود را دارند به همین دلیل در برابر ترک های ساختمان تا حد زیادی انعطاف پذیر هستند. حال اگر در زمان انتخاب رنگ به این نکته توجه نکنید بر اثر کوچکترین ترک رنگ مقاومت خود را از دست میدهد بر همین اساس رنگارنگ برای نقاشی نما ساختمان همیشه از رنگ هایی که استانداردهای لازم مربوط به الاستیک دارند را استفاده می کنند.
  • رنگ های نمای بافت دار به دلیل غلظت بالایی که دارند گزینه بسیار مناسبی برای رنگ نما هستند. در اصل رنگی به نام رنگ بافت دار در بازار وجود ندارد نقاش ها با استفاده از ویژگی غلظت بالا و ابزارهایی مخصوص رنگ را به گونه ای استفاده می کنند که بافت دار به نظر می آید. از ویژگی های این رنگ ها علاوه بر زیبایی می توان به کیفیت بالا و مناسب برای نما اشاره کرده زیرا با توجه به غلظتی که دارد می تواند معایب زیر کار را بپوشاند. دقت داشته باشید اگر می خواهید از این نوع رنگ برای نمای ساختمان استفاده کنید حتما از یک تیم خبره نقاشی ساختمان کمک بگیرید زیرا نتیجه نهایی این کار زمانی زیبا است که کار با وسواس زیادی انجام شده باشد.
  • بهتر است برای نقاشی نما، رنگی را انتخاب نمایید که مزیت براق بودن را داشته باشد تا خیلی سریع کثیف و الوده نشود و باز هم زیبایی خود را داشته باشد. رنگ های مات معمولا خیلی سریعتر کثیف می شوند و کیفیت خود را از دست می دهند.
  • رنگ نما به دلیل اینکه در اکثر مواقع در معرض تابش نور خورشید است باید مقاومت بالایی در برابر اشعه نور خورشید داشته باشند.
نقاشی نمای بیرونی ساختمان

نقاشی نمای بیرونی ساختمان

مراحل نقاشی نمای ساختمان در رنگارنگ

بعد از اولین تماس با گروه نقاشی رنگارنگ و مشخص شدن رنگ مورد نظر در اولین فرصت نقاشان خبره برای نقاشی نما در محل حضور می یابند و قبل از اینکه شروع به کار کنند نکات اصلی و مهم را در باب مشاوره به کارفرما داده می شود تا بتواند از بین گزینه های موجود بهترین روش و رنگ را برای رنگ آمیزی انتخاب نمایند. بعد از انتخاب مشتری و تایید نهایی آن رنگارنگ کار خود را شروع می کند.

اگر زیرسازی کار مشکل دار بود یعنی پوسته پوسته و یا کثیف باشد باید ابتدا به صورت کامل و دقیق نما شسته و تمیز شود و اگر در قسمتی از نما سنگ به کار رفته است باید بررسی شود و در صورت شل بودن باید توسط رولپلاک و پیچ محکم شود. همچنین اگر نما دارای ترک است باید قبل از هرکاری ترک یا هر گونه تورفتگی برطرف با ترمیم شود. در گام بعدی که ترمیم، مرمت و درزگیری سطوح با وسیله های مخصوص انجام شد باید عملیات آستر سازی نما شروع شود که برای این کار از پرایمرهای مرغوب متناسب با رنگ استفاده می شود، پس از خشک شدن کامل که حدود 24 ساعت به طول می انجامد باید رنگ آمیزی را با توجه به شرایط ساختمان با وسیله هایی ماند غلتک و یا پیستوله شروع نمایید.

قیمت رنگ آمیزی نمای ساختمان در رنگارنگ

نقاشی نما زمانی که با کیفیت باشد نه تنها برای ساکنین ساختمان بلکه برای افرادی که نظاره گر این ساختمان هستند بسیار زیبا و جذاب است. حال به دلیل اهمیت کیفیت رنگ در رنگ آمیزی نمای ساختمان باید از بهترین رنگ هایی که در بازار موجود است استفاده نمایید. معمولا بهترین رنگ نما باید 15 سال ماندگاری داشته باشد. رنگ آمیزی نما به نسبت رنگ آمیزی داخلی هزینه نسبتا بالایی دارد اما این مسئله نباید شما را وسوسه کند که از رنگ های کیفیت پایین برای کم شدن هزینه ها استفاده نمایید زیرا این امر باعث می شود که در زمانی نزدیک مجبور شوید که مجددا نما را رنگ آمیزی کنید.

معمولا نحوه قیمت گذاری رنگ آمیزی نما به مشخصاتی مانند ارتفاع ساختمان، نوع متریال نما، نوع متریالی که در رنگ آمیزی استفاده می شود و همچنین سختی کار بستگی دارد. همچنین به دلیل اینکه رنگ آمیزی نما معمولا در ارتفاع است باید برای بالا رفتن نقاش داربست بسته شود که این نیز خودش هزینه جداگانه ای دارد اما در رنگ آمیزی رنگارنگ برای اینکه این هزینه از روی دوش کارفرما برداشته شود بیشتر نقاشان نما به صورت حرفه ای با توجه به دوره هایی که دیده اند می توانند رنگ آمیزی را با طناب و بدون نیاز به داربست انجام دهند.

اجرای رنگ نمای بیرونی ساختمان

اجرای رنگ نمای بیرونی ساختمان

بهترین پیشنهادات رنگ برای نمای ساختمان

رنگ اکریلیک:

این رنگ از محبوبترین رنگ هایی است که در نمای ساختمان و سطوح دیگر استفاده می شود و دلیل آن ویژگی های زیادی است که این رنگ به نسبت رنگ های دیگر دارد. این ویژگی های شامل با دوام بودن، مقاومت بالا، انعطاف پذیری، درخشندگی و همچنین تنوع بسیار بالا است رنگ ها که باعث شده است بیشتر افراد این رنگ را انتخاب نمایند.

رزین اکریلیک:

این رنگ بر دو پایه روغن و آب است که بهترین گزینه برای رنگ نما استفاده از نوع حلال با آب است. از ویژگی های این رنگ می توان به بدون بو، ضد قارچ ، آسیب ناپذیر، سخت، مقاوم در برابر اشعه یو وی اشاره کرد. رزین اکریلیک از رنگ هایی است که می توان در سطوح مختلف مانند گچی، سیمانی، کناف و مواردی از این دست استفاده کرد.

رنگ کنیتکس:

این رنگ بیشتر به عنوان رنگ نما شناخته شده است و بر دو پایه روغنی و آب است که معمولا برای نما از پایه روغنی آن استفاده می کنند. این رنگ دارای دو ویژگی مقاومت در برابر رطوبت و عمر بالا است.

رنگ روغنی:

این رنگ معمولا برای درب و پنجره ها بیرون ساختمان استفاده می شود. رنگ روغن با پایه حلال نفتی است که در برابر رطوبت بسیار مقاومت است اما دارای خاصیت اشتعال پذیری است به همین دلیل استفاده آن در تمام نما مناسب نیست.

اپوکسی:

یکی از رنگ های دیگری که برای نما ساختمان استفاده می شود رنگ اپوکسی است اما به دلیل مقاومت بالای این نوع رنگ بیشتر در قسمت های صنعتی و در منازل و یا اداره ها برای رنگ آمیزی کفپوش استفاده می شود.

رنگ نانو:

رنگ نانو از دسته رنگ های با کیفیتی است که در برابر عوامل جوی بسیار مقاوم است به همین دلیل بیشتر در نمای ساختمان از آن استفاده می شود. از ویژگی های این رنگ می توان به آب گریزی، ضد آلودگی های محیطی، ضد گرد و غبار، عایق سرما و گرما، مقاومت بالا و ضد لک بودن آن اشاره کرد. یکی از ویژگی هایی این رنگ برای افرادی که در مناطق مرطوب زندگی می کنند بسیار مناسب است زیرا در این مناطق معمولا وجود خزه و جلبک بر روی نمای ساختمان دیده می شود اما با توجه به ویژگی های رنگ نانو از این آلودگی ها دیگر خبری نیست. در رنگارنگ زمانی که از این رنگ استفاده می شود مرحله آخر برای بالا بردن کیفیت کار از یک لایه مخصوص بر روی کار استفاده می شود.

رنگ آمیزی نمای ساختمان در تهران

رنگ آمیزی نمای ساختمان در تهران

رنگ آمیزی نما در رنگارنگ

رنگارنگ رنگ آمیزی نما را برای انواع سطوح مانند سطوح سیمانی، بتنی، گچی، چوبی و بر روی دیوار هایی که قبلا رنگ شده انجام می دهند، رنگ آمیزی هر کدام از این سطوح نیاز به تجربه و دانش دارد که افرادی که در شرکت رنگارنگ فعال هستند تمامی دوره های لازم را برای این نوع از رنگ آمیزی ها دیده اند. همچنین به دلیل تجربه ای که دارند می توانند بهترین طرح را متناسب با سلیقه و محل زندگی مشتری پیشنهاد دهند. این در حالی است که نقاشان تازه کار رنگ آمیزی نما را تنها یک رنگ کاری ساده میداند و هیچگاه از طرح های زیبا استفاده نمیکنند، در حالیکه در رنگارنگ از طرح های مختلف مانند طرح های مدرن و کلاسیک برای زیباتر کردن نما استفاده نمود.

در رنگارنگ قبل از شروع به کار کردن سطح زیر کار به صورت دقیق بررسی می شود تا در صورت نیاز ترمیم و مرمت انجام شود اما نقاش های کم تجربه معمولا از مرحله زیر سازی سریع عبور می کنند و بیشتر وقت را بر روی ظاهر کار می گذارند که این اشتباه ترین کار ممکن است زیرا یک رنگ نمای خوب باید زیرسازی خوبی داشته باشد تا بتوان مدت ها ظاهر اولیه خود را حفظ نماید.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان با شماره زیر تماس بگیرید:

تماس با نقاشی ساختمان رنگارنگ

تماس با نقاشی ساختمان رنگارنگ