رنگ آمیزی و نقاشی اتاق کودک

اتاق کودک یکی از قسمت های مهم در دکوراسیون منزل است که علاوه بر زیبایی آن باید به نکات مهم دیگری توجه شود که کودک در اتاق خود احساس راحتی داشته باشد. نقاشی اتاق کودک از سری نقاشی های متنوع و جذاب است که در آن از طرح های فانتزی و شاد استفاده می شود. دقت داشته باشید که یک نقاش خبره را برای طراحی و نقاشی اتاق کودک انتخاب کنید تا با نقاشی اتاق کودکان آشنایی داشته باشد و بهترین طرح را متناسب با خلاقیت و روحیات کودکان طراحی و نقاشی کند. نقاشان حرفه ای همیشه در زمان انتخاب طرح به والدین توصیه می کنند که هدف اصلی خود را بر پایه ایجاد فضای آرام و دلنشین قرار دهند و بعد از آن به مسائل جانبی مانند زیبایی بپردازند.

با ما همراه باشید تا بیشتر با نقاشی اتاق کودک رنگارنگ آشنا شویم.

رنگ آمیزی نقاشی اتاق کودک

نقاشی اتاق کودک

استفاده از رنگ های قابل شستشو در اتاق کودک

همیشه به این نکته توجه کنید که اگر قرار است وسیله یا مکانی را به کودک خود اختصاص دهید علاوه بر ایجاد ایمنی باید سعی کنید هیچ گاه برای استفاده از آن کودک خود را محدود نکنید. اگر وسیله ای برای کودک می خرید در ابتدا یک بار روش مراقبت از آن را برای کودک توضیح دهید و اگر به هر دلیل آن وسیله خراب شد هیچگاه او را سرزنش نکنید زیرا او مالک وسایل خودش است. اتاق کودک نیز دقیقا همین مشخصات را دارد والدین باید در زمان نقاشی و یا نصب کاغذ دیواری این نکته را در نظر بگیرند که احتمال کثیف شدن آن زیاد است به همین دلیل بهتر است در ابتدا از کودک بخواهند که از آن به خوبی مراقبت کند و همچنین رنگ و کاغذی را انتخاب نمایند که قابلیت شستشو را داشته باشد تا در زمان کثیفی بتوان آن را به راحتی تمیز کرد.

در حال حاضر رنگ هایی در بازار وجود دارد که شما می توانید با یک دستمال نمناک خیلی راحت آن را تمیز نمایید.

بهترین نوع رنگ برای اتاق کودک

کودکان به نسبت بزرگسالان بسیار حساس هستند به همین دلیل بهتر است قبل از رنگ آمیزی اتاق کودک اگر وسیله ای در اتاق وجود دارد ابتدا از اتاق خارج کنید. اگر به این نکته توجه نکنید ممکن است به صورت کاملا اتفاقی وسایل رنگی شود و یا اینکه به دلیل وجود وسایل در اتاق احتمال اینکه وسایل بوی رنگ را به خود بگیرند بسیار زیاد است که برای کودک مضر است. همیشه نقاشان خبره توصیه می کنند که فصل بهار و تابستان را برای رنگ آمیزی اتاق کودکان انتخاب نمایید که بتوانید درب و پنجره ها را باز بگذارید تا تهویه مناسب انجام شود و هیچ بویی باعث ناراحتی و ایجاد حساسیت در کودکان نشود.

نقاشی اتاق خواب کودک

نقاشی اتاق خواب کودک

همچنین با توجه به موارد ذکر شد بهتر است رنگ های تمام پلاستیک و اکریلیک برای اتاق کودکان انتخاب شود تا به نسبت رنگ های دیگر بوی کمتری داشته باشد. رنگ های تمام پلاستیکی با توجه به اینکه از آب به عنوان حلال استفاده می کند هیچ گونه بویی ندارد و خیلی سریع اجرا و خشک میشود و از همه مهمتر ویژگی قابل شستشو بودن این رنگ است. رنگ اکریلیک از سری رنگ های مناسب برای اتاق کودک است که در آن از آب به عنوان حلال استفاده می شود و به نسبت رنگ های دیگر خیلی سریع و راحت می توان کثیفی ها را از روی آنها پاک نمایید. این رنگ ها علاوه بر ویژگی بدون بو بودن می توان به سازگار بودن با محیط زیست نیز اشاره کرد. رنگ های اکریلیک از سری رنگ هایی است که دارای تنوع در طرح و رنگ است و می توانید بهترین رنگ را متناسب با سلیقه کودک خود انتخاب نمایید.

روانشناسی رنگ برای نقاشی اتاق کودک

رنگ ها تاثیر زیادی بر روی افراد با تمامی رده های سنی دارد اما این تاثیر در کودکان بیشتر دیده می شود. به همین دلیل بیشتر روانشناسان به والدین توصیه می کنند که برای انتخاب بهترین رنگ اتاق کودک سعی کنند قبل از هر چیزی خلقیات کودکان خود را در نظر بگیرند و طبق آن نقاشی را انجام دهند زیرا هدف از نقاشی اتاق کودک این است که قبل از زیبایی اتاق، کودک در آن مکان احساس راحتی و آرامش داشته باشد. در زیر به چند نمونه از بهترین رنگ ها که در رنگارنگ برای اتاق کودک استفاده می شود اشاره کرده ایم:

رنگ آبی در اتاق کودک:

این رنگ معمولا در اتاق کودکان استفاده می شود و دلیل انتخاب این رنگ این است که باعث ایجاد خلاقیت در کودکان می شود. با توجه به اینکه رنگ آبی محیطی آرام ایجاد می کند اما بهتر است در کنار آن از یک رنگ متناسب دیگر مانند سفید استفاده شود.

رنگ زرد در اتاق کودک:

بیشتر روانشناسان رنگ زرد را به عنوان دوپینگ حافظه می دانند زیر این رنگ باعث می شود که انرژی زیاد و هیجان را در کودکان زیاد شود. اگر می خواهید هیجان و شادی را در کودکان خود بالا ببرید و هوش کودک را تقویت کنید حتما از رنگ زرد در نقاشی اتاق او استفاده نمایید.
رنگ قرمز در اتاق کودک: رنگی است که همیشه باعث ایجاد شور و هیجان می شود. یکی از راه هایی که روانشناسان برای درمان کودکان افسرده پیشنهاد می دهند این است که رنگ قرمز را در اطراف پیرامون آنها بیشتر استفاده نمایند. البته بهتر است بدانید این رنگ را به هیچ عنوان نباید به صورت تکی در اتاق کودک استفاده شود و باید در کنار آن از رنگ های مکمل استفاده شود که یک تعادل نسبی خوبی برقرار شود.

رنگ صورتی در اتاق کودک:

اگر می خواهید محیط اتاق کودک شما مانند روحیه آن آرام و بدون دغدغه باشد حتما از رنگ صورتی استفاده نمایید. یکی از ویژگی های رنگ صورتی این است که ضربان قلب را منظم می کند. البته معمولا این رنگ تنها برای دختران استفاده می شود اما اگر کودک شما پسر است و می خواهید از تاثیر رنگ صورتی بی بهره نباشید می توانید در کنار رنگ های دیگر از این رنگ استفاده نمایید.

رنگ سبز برای اتاق کودک:

برای اینکه طراوات طبیعت را به اتاق کودک خود بیاورید از رنگ سبز غافل نشوید این رنگ زیبا باعث می شود که زمانیکه کودک در اتاق خود بازی می کند حس این را داشته باشد که در طبیعت است و می تواند با آرامش زیاد به بازی خود مشغول شود. از مزیت های این رنگ زیبا می توان به بالا بردن مهارت خواندن و درک مطلب کودکان نیز اشاره کرد به همین دلیل اگر کودک شما به مدرسه می رود حتما این رنگ را برای اتاق او انتخاب نمایید تا بتواند با تمرکز بیشتری تکالیف خود را انجام دهد.

رنگ نارنجی برای اتاق کودک:

تا حالا به این نکته توجه کرده اید که در اکثر مکان های آموزشی چرا بیشتر از رنگ نارنجی استفاده می شود زیرا این رنگ زیبا معمولا عملکرد حافظه و مغز را بهبود می دهد، حال اگر این رنگ را برای اتاق کودک استفاده نمایید باعث می شود که کودک را به تفکر و اندیشیدن تشویق نماید. همچنین این رنگ گرم و پر انرژی باعث بالا بردن اعتماد به نفس در کودکان می شود. علاوه بر موارد ذکر شده این رنگ بر روی کودکانی که خجالتی هستند بسیار تاثیر می گذارد و به دلیل تاثیر بالا این رنگ روانشناسان همیشه تاکید می کنند که در زمان استفاده از این رنگ افراط را کنار بگذارید زیرا باعث تحریک بیش از اندازه در کودکان می شود.

 

نقاشی اتاق نوجوان

نقاشی اتاق نوجوان

طرح های مختلف برای نقاشی اتاق کودک

طرح حیوانات: یکی از محبوب ترین طرح هایی که در نقاشی کودکان استفاده می شود نقاشی طرح های حیوانات است زیرا اکثر کودکان علاقه زیادی به حیوانات دارند و البته به یک حیوان بیشتر از دیگر حیوانات علاقه نشان می دهند و می توانید زیباترین طرح از این حیوان را نقاشی کنید. اگر قصد دارید نقاشی حیوانات را برای اتاق کودک انتخاب کنید حتما از یک نقاش حرفه ای کمک بگیرید زیبا هر نقاشی نمی تواند یک حیوان زیبا را به صورتی نقاشی کند که حس آرامش و دوست داشتنی بودن را داشته باشد. استیکر از مواردی است که می توانید در زمان نقاشی حیوانات استفاده کنید تا نقاشی اتاق کودک جذاب تر شود.

نقاشی نشانگر قد: از مواردی که می توانید برای نقاشی کودکان استفاده نماید نشانگر قد است که این نقاشی علاوه بر زیبایی می تواند کاربردی نیز باشد. طرح و تم های زیادی برای استفاده از این نشانگر وجود دارد.

شخصیت های کارتونی: قطعا کودک شما با توجه به رده سنی یک شخصیت کارتونی محبوب دارد حال والدین می توانند با انتخاب این شخصیت ها علاقه کودک را به اتاقش بیشتر کنند. البته باید بدانید هر شخصیتی را نباید برای اتاق کودک انتخاب نمایید زیرا قرار است کودک شما در اتاق خود احساس راحتی داشته باشد و برخی از این شخصیت ها در شب در زمان تاریکی احتمال دارد نمای بدی داشته باشد. همچنین تمی را که انتخاب می کنید نباید زیاد شلوغ باشد که باعث خستگی کودک شود.

طرح های ترکیبی: رنگارنگ در زمان نقاشی اتاق کودکان به والدین پیشنهاد می دهند که از طرح های ترکیبی استفاده نمایند. در این طرح های معمولا سعی می شود که تمامی وسیله ها مانند تخت، کتابخانه، شلف و مواردی از این دست را مدنظر داشته باشند و طبق آن طرح های زیبایی نقاشی کند.

استفاده از شابلون های متفاوت: ساده ترین روش نقاشی اتاق کودک شابلون است. در این طرح معمولا یک رنگ پس زمینه و غالب انتخاب می شود و بعد از آن از یک رنگ مکمل برای رنگ آمیزی شابلون ها استفاده می شود. یکی از مشهورترین ترین طرح های استفاده از شابلون طرح آسمان با ابرهای زیبا است.

ترکیب رنگ در نقاشی اتاق کودک

ترکیب رنگ در نقاشی اتاق کودک

اصول نقاشی اتاق کودک در رنگارنگ

رنگارنگ از تیم های حرفه ای نقاشی تشکیل شده است که به صورت حرفه ای در زمینه نقاشی اتاق کودک فعالیت دارد. در زمان طراحی اتاق کودک رنگارنگ سعی می کند که به تمامی نکات مهم برای توجه نماید. معمولا کودکان به نسبت بزرگسالان بیشتر نسبت به رنگ ها واکنش نشان می دهند به همین دلیل رنگارنگ از والدین می خواهند که رنگ های ملایم و شادی را برای اتاق کودک انتخاب نمایند. اگر شما منتظر به دنیا آمدن نوزاد خود هستید می توانید با یک رنگ ملایم و روشن اتاق او را زیبا کنید و اگر کودک می تواند اظهار نظر کند حتما در زمان انتخاب رنگ اتاقش از او نظر بخواهید زیرا او زمان زیادی را در اتاقش سپری می کند و باید بتواند به راحتی با رنگ ها و یا طرح هایی که نقاشی شده است ارتباط برقرار کند.

برخی از طرح ها به شما کمک می کنند که چیدمان راحت تری داشته باشید و متناسب با آن طرح، هریک از وسایل را در مکان مناسب خود قرار دهید اما این طرح ها یک عیبی که دارد این است که در زمان تغییر چیدمان کار کمی برای شما سخت می شود. طرح های دیگری نیز وجود دارد که علاوه بر ایجاد لطافت و شادی در کودکان باعث افزایش خلاقیت نیز می شود و همین امر باعث می شود که کودک به اتاق خود علاقه زیاد نشان دهد.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان با شماره زیر تماس بگیرید:

تماس با نقاشی ساختمان رنگارنگ

تماس با نقاشی ساختمان رنگارنگ

  • Add to Phrasebook
    • No word lists for Persian -> English…
    • Create a new word list…
  • Copy