دریافت قیمت نقاشی ساختمان

رنگ آمیزی نما ساختمان

رنگ نما پوششی خاص برای ساختمان

 نمای ساختمان را معمولا از سنگ، سرامیک و غیره می سازند ولی بعضی اوقات دیده اید که نما را با رنگ های متنوعی رنگ آمیزی کرده اند که به این نوع رنگ، رنگ نمای ساختمان می گویند.

در حال حاضر رنگ نمای ساختمان به دلیل راحتی در اجرای آن و همچنین زیبایی که به نمای ساختمان می بخشد بسیار مورد توجه قرار گرفته است .

تغییر در رنگ نمای ساختمان و تعمیر آن بسیار آسان بوده و هزینه کمتری نسبت به سایر رنگ ها دارد به همین منظور استفاده فراوان آن را می توانید در ساختمان ها مشاهده کنید.

رنگ آمیزی نمای ساختمان

برای آشنایی بیشتر با رنگ نما تا انتهای مقاله همراه نقاشی ساختمان رنگارنگ باشید.

رنگ نما چیست؟

رنگ نما رنگی است که برای طراحی و زیبا سازی نمای بیرونی منازل، ادارات، مکان های عمومی و غیره به کار می رود و خاصیت ضد آب و ضد ضربه دارد که جذابیت منحصر به فردی را به نمای بیرونی ساختمان می دهد. همچنین به زیبایی شهر کمک کرده زیرا تاثیر رنگ همواره بر خلق و خوی افراد غیر قابل انکار بود. رنگ نمای ساختمان می تواند علاوه بر تاثیر گذاری روی رفتار و روحیه ساکنین، سایر افراد را نیز تحت تاثیر می گذارد. جالب است بدانید که این رنگ دارای ویژگی هایی از قبیل عایق رطوبت، حرارت و غیره می باشد و توانایی بالایی در برابر باران های شدید و رطوبت های بالا را دارد. مناسب برای تمامی مناطق کشور بوده که عمر آن بیش از 10 تا 15 سال است.

رنگ نمای ساختمان از چه موادی تشکیل شده است؟

رنگ نمای ساختمان دارای انواع مختلف است که هر کدام از مواد خاص تشکیل شده و بر اساس نوع رنگ مواد رنگ تغییر میکند. با توجه به موقعیت جغرافیایی و شرایط جوی انتخاب نوع مهم است که انواع رنگ نمای ساختمان عبارتند از:

  • کنیتکس: این رنگ از آب و روغن ساخته شده و مقاومت بالایی در برابر آب و رطوبت دارد به همین علت از آن برای نمای خارجی استفاده می شود.
  • رنگ نانو: رنگ نانو از مواد شیمایی و نانو تولید می شود که توانایی بسیار بالایی در برابر هر نوع شرایط آب و هوایی دارد. این رنگ عایق خوبی است و نسبت به سایر رنگ های نمای ساختمان از کیفیت بالایی برخوردار است.
  • اپوکسی: از رنگ اپوکسی در ساختمان های صنعتی، ورزشی و تجاری بیشتر استفاده می شود. مواد شیمیایی در ترکیبات رنگ اپوکسی سبب مقاومت آن شده که در کف پوش منازل و ادارات و کارخانجات استفاده می شود.
  • رزین آکریلیک : این رنگ نما از آب و روغن تشکیل شده و می توان روی سیمان، گچ و غیره استفاده کرد. از ویژگی های این رنگ می توان به عدم بوی نامطبوع، مقاومت در برابر نور خورشید و سایر عوامل جوی، حلال آب و غیره اشاره کرد.

رنگ نمای ساختمان مناطق مختلف تهران

برای هر منطقه با توجه به شرایط جوی باید رنگ نما انتخاب شود تا مقاومت مناسب نسبت به شرایط آب و هوا داشته و کمتر دچار آسیب شود. رنگ نمای ساختمان باید عمر طولانی داشته و نیاز به ترمیم نداشته باشد. ازینرو شناخت آب و هوای حاکم بر منطقه و نوع رنگ نما از اهمیت بالایی برخودار است. در این بخش نقاشی ساختمان رنگارنگ به معرفی رنگ نمای مناسب برای هر منطقه می پردازد که به شرح زیر است:

شهر بزرگ تهران دارای آب و هوای سرد و مرطوب است. از آن جایی که تهران شهر صنعتی و پرجمعیتی می باشد، طبیعتا آلودگی هوا نیز در شهر مشاهده می شود. برای آن که رنگ نما در برابر این عوامل آسیب نبیند انتخاب رنگ های آکریلیک و کنیتکس شایسته است.

نقاشی نمای ساختمان

نقاشی نمای ساختمان بسیار از لحاظ هزینه مقرون به صرفه است. در نظر داشته باشید که انتخاب رنگ نمای ساختمان مهم و اساسی است. اگر رنگی متناسب با ظاهر ساختمان انتخاب نشود موجب می شود تاثیرات منفی بر زیبایی کل مجموعه بگذارد. موقع انتخاب رنگ دقت کنید از چند رنگ استفاده کنید تا نما جلوه های بیشتری داشته باشد. ترکیب رنگ باید طوری انتخاب شود که بر جذابیت ساختمان بیفزاید. نقاشی ساختمان رنگارنگ پیشنهاد می کند طرح ساده ای که مد نظظر دارید را روی دیوار طراحی کنید سپس رنگ را اجرا کنید. این کار باعث می شود از حالت یکنواختی، ساختمان خارج شود و دیگر نیازی به استفاده از سایر تزئینات در نما نداشته باشید. می توان با کمترین هزینه، رنگ نما و یا طرح پیاده شده روی نمای ساختمان را پس از مدتی به راحتی تغییر دهید.

رنگ های متنوع در یک نما

تنوع رنگ و ترکیب رنگ نما به شما کمک می کند تا بتوانید نمای ساختمان را به طور فوق العاده ای تغییر دهید. مطمئن باشید رنگ قوی ترین تاثیر را در زیبایی ساختمان دارد. نقاشی ساختمان رنگارنگ توصیه می کند برای نمای ساختمان های صنعتی و اداری رنگ های سازمانی و تعریف شده را استفاده کنید زیرا می توان با کمک رنگ و طرح ها نوع فعالیت را به نمایش گذاشت. همچنین تبلیغ خوبی برای واحد های صنعتی است که با این کار سبب جلب توجه مشتریان می شوند و عاملی برای تبلیغات در هر نوع کسب و کاری می شود. سعی کنید رنگ نما را متناسب با لوگو، رنگ سازمانی و برند باشد.

جهت دریافت مشاوره رایگان و سفارش نقاشی ساختمان با ما تماس بگیرید

نقاشی نمای ساختمان با بهترین کیفیت و مناسبترین قیمت

در دیدگاه نقاشی ساختمان رنگارنگ نقاشی نمای ساختمان امری است تخصصی که باید توسط یک فرد حرفه ای و مجرب صورت گیرد زیرا این کار در ارتفاع، به صورت ایستاده و با حرکت دائمی انجام می شود.

اگر در نقاشی ساختمان مهارت لازم را نداشته باشید. ممکن است خطرات این کار آسیب های جدی به سلامت فرد وارد کند. نقاشی ساختمان رنگارنگ توصیه می کند استفاد از تجهیزات ایمنی را جدی بگیرید.

رنگ نما بسیار سریع تر از روش های دیگر انجام می شود. می توانید در کمترین زمان نمای ساختمان خود را رنگین کنید که حتی تغییر رنگ نما نیز زمان کمی می برد.

 

برای دریافت مشاوره و سفارش تلفنی با ما تماس بگیرید